vaarwel Singapore - Reisverslag uit Batu Feringgi, Maleisië van Marie jose Pekelaer - WaarBenJij.nu vaarwel Singapore - Reisverslag uit Batu Feringgi, Maleisië van Marie jose Pekelaer - WaarBenJij.nu

vaarwel Singapore

Blijf op de hoogte en volg Marie jose

15 November 2014 | Maleisië, Batu Feringgi

Zaterdag 15-11
13:15
Het is alweer zaterdag, we zitten nu in het vliegtuig naar Penang. Het is nog even wachten voor we vertrekken, en om 15:15 in Penang landen.
We hebben gister echt een topdag gehad!! We moesten wel heel vroeg ons bed uit, om naar sentosa island te gaan, een eiland waar alleen maar atracties zijn. Het hele eiland ziet er ook een beetje uit als Disneyland qua bouwstijl en hoe het is aangelegd, heel apart maar heel mooi om te zien. We zijn daar naar underwaterworld gegaan om met roze dolfijnen te zwemmen! Wauw wat een gave ervaring is dat!!
Toen we daar aankwamen kregen we eerst uitleg over de dolfijnen, wat wel wel en niet mochten doen. De dolfijnen waar we mee zwommen waren niet helemaal roze, eigelijk zelfs meer grijs. Ze worden grijs geboren en worden dan steeds rozer, ze zijn wel echt heel mooi! We mochten met Splash en Yang zwemmen, een jong stelletje. De trainers gaan wel heel leuk met de dieren om, ze mochten eerst rustig aan ons wennen en wij aan hun natuurlijk, eerst alleen aaien, we mochten ook niet aan hun hoofd komen maar alleen aan hun lijf. En steeds werden ze om de beurt ingezet om iets met ons te doen, en tegelijkertijd werd de ander dan vooral lekker verwent met visjes of mocht een rondje zwemmen.. We hebben wat simpele kunstjes met ze gedaan, als dansen en zingen. En we mochten aan hun vin een stukje hangen om zo te zwemmen! Wat gaaf is dat!! Als verrassing kwam er ook nog een vrouwtjes zeeleeuw, die mochten we aaien, je moet dan een beetje door je knieën staan en dan zwemt ze zo in je armen en dan hou je hem een beetje als een hond vast (als je die tilt) en kan je haar aaien, als je ze ziet zien ze er helemaal niet zo aaibaar uit vind ik zelf, maar zijn echt super zacht, een vacht als een golden retriever en ik had het idee dat ze het heerlijk vond om geaaid te worden.
Smiddags wouden we wat winkelen en hadden we zin in een ijsje... Nou zou je denken in zo'n warm land verkopen ze dat wel op elke hoek van de straat, nou vergeet het maar, niet te vinden! Uiteindelijk bij een kiosk achtig winkeltje hebben in een metro station hadden ze kleine bekertjes ben en Jerry's. Met eindelijk een ijsje in ons hand zijn we naar de marina bay Sands gelopen, het grootste hotel van Singapore, bestaand uit 3 gebouwen met een boot op het dak die de 3 torens met elkaar verbind. Als je daar dus niet slaapt mag je naar een beperkt deel van de boot voor slechts 23 dollar pp!

• 16 November 2014 - 09:51

Frieda:

Hoi vakantiegangers, wat een geweldige ervaring met

De dolfijnen!! Lijkt mij ook wel wat, maar ja dat vliegen he......Hoe is het eten daar? En de temperatuur? Ik hoop dat de rest van jullie vakantie ook zo geweldig is. Ik zit vreselijk te knoeien et de tablet, kan er nog niet veel van. Lekker genieten, en tot schrijfs. Ps het licht brandt bij jullie boven, moet dat? Kus, Frieda en Jaap.

• 17 November 2014 - 10:17

Marie Jose Pekelaer:

Hoi, helaas kunnen we geen dolfijn voor je meenemen... Mischien kunnen we christien erop in ruilen ;) het is hier ongeveer 33 graden, maar heerlijk! Veel lekkerder dan wanneer het in nl 33 graden is. Eten is ook prima! Er is ook wel westers eren te krijgen zoals pasta's en pizza, maar we proberen zoveel mogelijk localfood, meestal is het heerlijk! Betekend wel dat we met het ontbijt aan de nasi zitten!
    Goed gaan oefenen met de tablet!

Dikke kuss van ons!