lankawi - Reisverslag uit Ko Kla, Thailand van Marie jose Pekelaer - WaarBenJij.nu lankawi - Reisverslag uit Ko Kla, Thailand van Marie jose Pekelaer - WaarBenJij.nu

lankawi

Blijf op de hoogte en volg Marie jose

22 November 2014 | Thailand, Ko Kla

Vrijdag 21-11
Alweer ging de wekker vroeg! Maar dat was 100% de moeite waard! Want we gingen paardrijden!!! Met de taxi naar de manege, nou ja eigelijk is het een Arabieren fokkerij die ook buitenritten doen. De eigenaar van de fokkerij rijd zelf op internationaal niveau mee in de endurance wedstrijden. We worden ontvangen door de dochter van de eigenaar. Een heel leuk spontaan meisje die veel over de paarden vertelt en over haar vader, wat een Nederlander is. Na een half uurtje staan onze paarden klaar en is de gids ook klaar. We beginnen een stukje door het bos, langs een klein beekje, aan de andere kant van ons zitten wat apen te spelen. Het is nu al leuk! Na ongeveer een half uurtje komen we op het strand aan, en dan gaan we dan ook in galop!! Wauw!! Echt super gaaf! Het is een smal strand, maar super mooi! We gaan zelfs voor een groot duur hotel langs, gelukkig liggen er nog geen mensen op het strand! De paarden zijn echt super braaf!!! We hebben haast geen teugels nodig, eigelijk rijden we ook alleen maar met een losse teugel en met 1 hand, want dat zijn deze paarden gewend. Elke beenhulp reageren ze braaf op en als je uit de galop wil hoef je alleen maar goed te gaan zitten en ze maken gelijk een overgang naar stap. Zo braaf!! Als we aan het eind van het strand zijn galopperen we weer terug. Het laatste stukje over de weg terug draven we wat. Als we weer op de manege aankomen worden direct de paarden van ons aangepakt en lopen we nog een rondje over het erf. Dan lopen we de eigenaar tegen het lijf. Hij vroeg in het Engels hoe het was. Als hij ons tegen elkaar hoort praten vraagt ie of we uit Nederland komen. Ja. Oh leuk ik ook. (Dat wisten we al) en hij vraagt verder, waar precies. Blijkt dat hij net als Ivo uit Osdorp komt en tegelijkertijd toen Ivo z'n ouders daar een zaak hadden had hij dat ook. Zo zie je maar weer hoe klein de wereld is! Als we weer bij het hotel aangekomen zijn, pakken we even een beetje rust, lekker in het zwembad en lekker bakken in de zon, ik ben nu ook pas een heel klein beetje verkleurd. Als ik met deze kleur die ik nu heb terug naar Nederland kom, gelooft niemand dat ik hier ben geweest. Aan het eind van de middag nog wat gewinkeld en als de voeten zeer doen van het winkelen moeten we maar even ontspannen in een van de vele spa's, we eten voor de verandering maar weer eens heerlijk op het strand!
Had ik al verteld dat het hotel echt heel mooi is?? Het zijn allemaal kleine huisjes in een soort grote tuin met echt heel veel mooie tropische bloemen, zo gaaf hoe het eruit ziet. En de douche is buiten, echt heel gaaf ook, het is een hele grote douche mer een klein tuintje erbij en dan alleen het gedeelte van de douche zelf zit een dakje boven. Ik heb vanmiddag bij de lunch ook gefrituurde bloemen gegeten, ze schijnen heel gezond te zijn. De frangipani (waar ons hotel ook naar is vernoemd) het is een witte bloem met geel in het midden.

Zaterdag 22-11
Voor de verandering gaat de wekker weer lekker vroeg! (7uur!) want we gaan vandaag naar koh lipe, een klein eilandje van thailand, het schijnt nog mooier te zijn dan langkawi, dus we zijn zeer benieuwd!! We hadden een speedboot geboekt dachten we, je zou ook erg nat kunnen worden aan boord, maar dat loopt weer net even anders, we zitten nu in een lelijke dichte boot, met kleine raampjes, van binnen ziet het eruit als een brede bus. En de tocht duurt nu in plaats van 40 min. Ook 1,5 uur. Maar goed we komen zo in een soort van paradijs, dus het is wel
Goed zo!

15:20
Nou een paradijs is het! Wat gaaf! De boot stopt zo'n 100 meter voor de kust. Er komen allemaal kleine bootjes aanvaren, daar moeten we op overstappen, er zijn op dit eiland geen aanlegsteigers, dus alles moet over op die kleine bootjes, die waren tot aan het strand. Daar doen we de slippers uitwast je stapt wel uit in het water. Ongeveer 30cm diep. De koffers worden geregeld daar hoeven we zelf niet naar om te kijken. We moeten ons bij een klein gebouwtje melden, ongeveer zo groot als een garage voor 2 auto's, dat is de douane. Als we vervolgens met onze koffers over het strand sjouwen, op zoek naar een boottaxi worden we vanaf de winkelstraat (die komt uit op het strand) geroepen door een scooter taxi. Dit lijkt ons wel een goed idee aangezien het best zwaar lopen is. De scooter heeft een soort van zijspan waar zowel wij als de koffers ingaan. We rijden door het smalle winkelstraatje, slalommend door de mensen en andere scooters, door een soort van wijkje lijkt het wel, vervolgens komen we een brug tegen die door kinderen geknutseld lijkt te zijn, en tot m'n grote verbazing stuurt onze chauffeur z'n scooter erover heen!! Omg! Roep ik als dit goed gaat?! Maar het ging goed, gelukkig! Ongeveer 3 meter verder komen we net over een hobbel waardoor we mijn koffer verliezen. Maar goed dat is de grootste ramp niet. Dan komen we bij ons resort, de koffers worden gelijk aangepakt en ons word een drankje aangeboden. de receptioniste komt bij ons zitten en laat ons de kaart van het eiland zien, ze kruist alle goeie restaurants en leuke plekjes aan. Het resort is super tof!! Heel leuk appart sfeertje, alles is van hout, relaxte muziek, het is een beetje hippie achtig, maar echt zoooooo leuk!! Als je de foto's van de zee hier ziet, zie je allemaal donkere plekken in het water. Dat is koraal, we kunnen direct voor de deur snorkelen, we hebben het al even geprobeerd, het is zoooo gaaf!!! We gaan nu zo even de winkelstraat in, tot snel!

Ps: de locatie op de kaart klopt niet, we zitten op koh lipe